lunes, 17 de abril de 2023

Coll de les Trompetes-Ermites de Sant Gregori i Sant Cristofol-Falset (Tarragona)

Otra ruta con compañeros del Grupo Metre i Mig despues de las vacaciones de semana santa. Hacia dias que teniamos esta ruta ya preparada pero siempre hay dificultades de calendario y hoy por fin hemos podido hacerla. Dejo mas informacion detallada un poco mas abajo. La ruta esta muy bien, recomendable, nosotros la hicimos al reves de como nos indicaba en algun trac, pero esta bien y vale la pena hacerla. Hay un buen tramos por pista y en alguna zona se hace aburrida, ya que solo hay vistas de arboles y poco mas. La parte principal esta al inicio y al finalizar la ruta. Las dos Ermitas vale la pena visitarlas, la primera en buen estado, la segunda solo quedan restos, pero es recomendable el bajar hasta la cueva que nos queda debajo de la Ermita, a pocos metros. En muchas rutas no esta señalizada, pero yo mirendo el mapa encontre que cerca de la Ermita habia una cueva. Y como siempre somos muy curiosos nos fuimos  visitarla. Vale la pena, bien. No esw una ruta dura, pero el tramo final hay algo mas de desnivel y el terrenos es seco y con ucha tierra, nada mas.

Una bona caminada per les Muntanyes de les Soleies o de Falset, tot passant per l’Ermita de Sant Antoni (inacabada), Creu de Terme, Sender al Coll de l’Eudalda (Camí de les Muntanyes), Coll de les Trompetes (trinxeres i refugis), PR-C 53, Coll de l’Eudalda, i Punta de les Soleies, Alzina del Magí, Pou de Calç, Cova dels Pastos (pastors), els Racons, l’Ermita de Sant Gregori acabant per l’Ermita i la Cova de Sant Cristòfol.

DIFICULTAT / ORIENTACIÓ: Recorregut que tot i tenir algun pas de roca en els que cal anar en compte, el considero fàcil per senderistes habituats a la muntanya. Pel que fa a l'orientació, tot i que es van trobant senyalitzacions verticals, crec que son insuficients, pel que si no coneixeu be la zona, recomano el feu amb l’ajuda del GPS.

Hem deixat el cotxe en un ample espai (WP 13), que hi ha a tocar del revolt de la carretera vella, just on es troba el camí que porta a les Ermites. Comencem a caminar direcció a l’Ermita de Sant Antoni (inacabada) i seguim endavant (en tornar, pujarem a la de Sant Gregori), deixem a l’esquerra la Cova dels Pastos i uns metres mes endavant (WP 01), deixem el sender per agafar un poc definit corriol a la dreta (fita petita), que inicialment s’enfila per les roques (es un tram de 30/40 metres en el que cal anar en compte, principalment si esta mullat), després planeja entre el bosc i arriba al sender que per la dreta porta a Falset, el seguim fins a l’encreuament on hi ha la Creu de Terme (WP 2), on el deixem per anar a l’esquerra pel Camí de les Muntanyes, direcció al Coll de l’Eudalda. Mes endavant (WP 03), agafem una bifurcació a la dreta seguint un sender que ens ofereix unes bones vistes i pel que arribem a una zona de trinxeres i refugis (WP 04) a la zona del Coll de les Trompetes (o Trampetes), seguim pel Camí de les Trampetes que va seguint per sobre la Via del Ferrocarril Madrid-Barcelona. Mes endavant, deixem el camí per agafar el corriol a la dreta, que baixa a creuar la Rasa de l’Escorpit, per després pujar a enllaçar am el PR-C 53 o Sender de Falset (WP 05). El seguim a l’esquerra, pujant fins al Coll de l’Eudalda (WP 06), a la bifurcació, anem a la dreta pujant fins a la Punta de les Soleies (WP 07), on cal donar-li la volta per veure el Pessebre i seguir direcció al Coll de les Soleies on anem a l’esquerra. Ja de baixada, passem per l’alzina del Magí i pel Pou de Calç (WP 08) i després d’una tècnica baixadeta (compte a lliscar), arribem de nou a la senyalització de la Cova dels Pastos (WP 09), ara ens hi arribem (una cadena ens ajuda a superar el pas per una roca), tornem al sender i poc mes endavant, agafem l’empedrat camí de la dreta, que puja a l’Ermita. Abans però, anem a la dreta per gaudir de la zona coneguda com “Els Racons (WP 10), per tornar al camí i pujar a Sant Gregori (WP 11), tant un indret com l’altra son espectaculars. Pugem per les escales que porten a la creu i agafem el corriol pel que després de pujar per un curt per empinat grauet, arribem a les ruïnes de l’Ermita de Sant Cristòfol (WP 12) i baixem fins a la Cova, per tornar després uns metres enrere fins a trobar el camí, que tot fent revolts en baixarà fins a l’aparcament

Entrada en Wikiloc. Copiar y pegar.